شناخت متریال های دکوراسیون مغازه

شناخت متریال های دکوراسیون مغازه

شناخت متریال های دکوراسیون مغازه

شناخت متریال های دکوراسیون مغازه

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

خوش آمدید
تبلیغات
اخبار:
شناخت متریال های دکوراسیون مغازه

دکوراسیون مغازه علم و تجربه ای است که می توان با استفاده از آن فضای داخل فروشگاه را هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان به فضایی دلنشین و راحت تبدیل نمود. همانگونه که قبلا اشاره شد مراحل دکوراسیون مغازه شامل طراحی، و اجرای دکوراسیون می باشد. در اینجا از فاز طراحی صرف نظر می کنیم و در فاز اجرا کمی به جزئیات بیشتر می پردازیم و می خواهیم انواع متریال را به صورت خیلی خلاصه برای یک فروشگاه بررسی کنیم.

ابتدا از کف مغازه شروع می کنیم:

کف مغازه می تواند به طور معمول سنگ، سرامیک، کفپوش، لمینیت (یا پارکت تمام چوب) و به طور غیر معمول موکت، بتون، سیمان، موزایک دکوراتیو و … باشد که ما متریال های معمول را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای انتخاب کف، نوع زمینه فعالیت مغازه بسیار مهم است، به عنوان مثال برای مغازه پوشاک بهتر است کف فروشگاه سرامیک و یا لمینیت باشد. برای مغازه های صنعتی و نمایشگاه اتومبیل و …، انتخاب سنگ مناسب تر است. سنگ ها طبیعی و بسیار زیبا هستند ولی مشکلات خود را نیز برای دکوراسیون مغازه دارند. سرامیک ها چون به صورت صنعتی تولید می شوند از نظر زیبایی و یکنواختی بسیار زیبا هستند. لیمنیت ها نیز برای فروشگاه پوشاک ایده آل هستند اما متاسفانه با توجه به اجناس موجود در بازار ایران پس از مدتی استفاده از آنها در محل ها تجاری به مرور زمان رنگ آنها از بین می رود. استفاده از پارکت خوب نیز شاید با توجه به قیمت بالا توجیه اقتصادی نداشته باشد.

سقف:

سقف ها می توانند دکوراتیو و یا ساده باشند. استفاده از سقف کاذب کناف بسیار ایده مناسبی است. شما می توانید سقف ها را به صورت تایل های 60 در 60 همانند واحد های اداری و بانکها اجرا کنید و برای نورپردازی آنها از مهتابی های 60 در 60 استفاده کنید که بسیار معمول هستند. این نوع سقف از ساده ترین و ارزانترین نوع سقف کاذب به شمار می رود.

نوع دیگر ، سقف های دکوراتیو هستند. این نوع سقف ها با استفاده از پنل های گچی که در ایران به خاطر مارک شرکت تولید کننده به کناف معروف شده اند ، طراحی و اجرا می شوند. در طراحی سقف دست طراح باز خواهد بود تا هر مدل سقفی که بخواهد طراحی کند. این نوع سقف به راحتی و بسیار سریع قابل اجرا می باشد (به شرط اینکه اجرا کار آن  تمیز کار و با تجربه باشد)

طراحی نورپردازی سقف:

نورپردازی سقف می تواند به صورت توکار و روکار باشد. نوع توکار موقعی کاربرد دارد که سقف ما به صورت کاذب باشد و محلی برای قرار دادن نور بتوان در آن تعبیه کرد. نور روکار نیز بر روی سقف نصب می شود و قابل چرخش به هر جهتی می باشند. نورها از نظر زاویه نور پردازی دارای دو نوع نور نقطه ای (Spot light) و نور پخش (luminous) ی باشند که هرکدام از این دو نوع در طراحی نورپردازی کاربرد خاص خودشان را دارند و به تنهایی باعث زیبایی نخواهند شد.

نوع چوب (لترون / ام دی اف / هایگلاس / پلی استر / پولیش / روکش چوب /تمام چوب) :

نوع لترون ارزانترین ورق از نوع خانواده ام دی اف می باشد که مغزی آن از نئوپان و رویه آن روکش پی وی سی می باشد. این نوع ورق به ظاهر شبیه ام دی اف می باشد ولی از نظر کاربرد و کیفیت با ام دی اف متفاوت است.

نوع ام دی اف نیز شامل نوع های مختلفی می باشد که از ام دی اف ساده با طرح های مختلف گرفته تا ام دی اف هایگلاس که به صورت براق تولید می شوند. قیمت ام دی اف ارتباط مستقیمی با شرکت تولید کننده و کیفیت آن دارد. نوع هایگلاس نیز بر اساس کیفیت و کشور سازنده قیمت گذاری می شوند.

هایگلاس ها زیبا هستند و تنوع رنگی بالایی دارند ولی از نظر سایز از ورق های ام دی اف کوچکتر هستند لذا قیمت نهایی پروژه گرانتر خواهند شد. همچنین به مرور زمان خش پذیر هستند. دقت کنید نوع بی کیفیت آن نیز در بازار ایران وجود دارد.

اما دو نوع دکور نیم پلی استر و تمام پلی استر (پولیش). این دو نوع به این گونه تولید می شوند که ابتدا ام دی اف خام به شکل ها و ابعاد مورد نظر ساخته می شوند سپس مراحل یتونه و نقاشی پلی استر شروع می شود که پس از چندین مرحله نقاشی و پولیش شدند کار نهایی تولید می شود. این نوع کار جزء بهترین و با کیفیت ترین دکورها می باشند به طوری که در اکثر فروشگاه های دنیا از این سبک استفاده می کنند. تنها مشکل این روش قیمت بالا به دلیل هزینه بالای رنگ و زمان تولید بیشتر به دلیل خشک شدن و رنگ مجدد می باشد. البته تولید این روش به خاطر پیچیدگی و ظرافت ، کار و تخصص هر دکوراتوری نیست و می بایست تما از افراد با تجربه استفاده کنید تا خروجی مورد نظر را بدست آورید. نوع پولیش بسیار زیبا می باشد که به صورت تمام پلی استر تولید می شود.

ورق های روکش چوب نیز همان ورق های ام دی اف خام هستند که لایه های نازک چوب طبیعی به روشهای مخصوصی بر روی آنها پرس می شوند و شما می توانید بهترین چوب درختان دنیا را در دکور خود استفاده کنید. این روکش ها لایه های نازک از همان درخت هستند که در بازار موجود هستند.

اما بهترین و زیبا ترین نوع دکور که دکوراسیون مغازه تمام چوب است. در این روش ما فقط با الوار و تنه های درخت طبیعی سر و کار داریم. این الوارها که وارداتی هستند ابتدا برای پاک سازی در اسیدهای مخصوص اشباع می شوند، سپس برش داده شده و برای مونتاژ و رنگ آمیزی آماده می شوند. چوب ترمو یکی از این نوع چوب ها می باشد. قیمت این چوب ها بالا می باشد.

متریال های فلزی:

انتخاب متریال فلزی به منظور استحکام طبقات و زیبایی انجام می شود. و انتخاب آن ارتباط مستقیمی با سلیقه طراح دارد. استفاده از استیل، آهن و … می توانند زیبایی به سزایی در دکور مغازه شما داشته باشند.



نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







مطالب مرتبط
پنل کاربری
نام کاربری
رمز عبور
عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
درباره ی سایت
بزرگ ترین وب سایت تخصصی ارایه دهنده مطالب و فایل های معماری این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد .